Wij maken gebruik van cookies

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de cookies te accepteren, word je herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op jouw persoonlijke voorkeuren en kunnen we je relevante informatie en advertenties laten zien. Voor meer informatie kun je kijken bij ons cookie- en privacybeleid. Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Ik ga akkoord

Direct contact? 0800-4004010

Collega aan het woord

Vandaag ging ik langs bij een collega in Meppel.

Jannie is schoonmaakmedewerker bij Blu Networks. Een infrastructuur aanbieder in datacommunicatie. De schone open ruimte met een kleurrijk gevulde fruitschaal op de balie geven een gezonde en frisse uitstraling voor een aangenaam welkom.

Jannie is nog druk aan het werk als ik binnenkom en maakt haar werk eerst af, want hierna gaat ze door naar haar volgende schoonmaakadres. Ze hoort er helemaal bij, vertelt Henk. Hij is de financieel manager en facilitair verantwoordelijke. De verstandhouding is prima tussen de medewerkers van het bedrijf en Jannie. Henk heeft bewust gekozen voor een schoonmaker tijdens eigen werktijden. Om de veiligheid en zichtbaarheid.  Deze manier van werken heeft vele voordelen.  Je weet wat iemand doet en kunt in overleg gaan als het nodig is. Alleen als de stofzuiger voor de dag komt dan gaan de kantoordeuren even dicht om geen overlast te hebben van het geluid. Doordat medewerkers zichtbaar zijn kunnen ook de bureaus worden opgeruimd en afgenomen. Zo wordt er bewust omgegaan met ieders verantwoordelijkheden. In de lunchruimte hangt een lijst met namen van medewerkers die corveedienst draaien om toerbeurt. Daardoor blijft  de ontvangst- en kantineruimte schoon. Dit is namelijk een open en zichtbare plek bij binnenkomst.  Henk heeft destijds bewust gekozen voor een schoonmaakmedewerker op de werkvloer omdat er dan ook in de vakantieperiode of bij ziekte een vervanger geregeld is.  Dit verloopt niet altijd naar wens, maar het overleg met de rayonmanager van Care Dienstengroep is daarover goed.  Jannie is zo vertrouwd met haar taken en de mensen van het bedrijf dat ze ook moeilijk te vervangen is, zegt Henk.

Als Jannie klaar is met haar werk schuiven we even aan tafel met een kop koffie.

Hoelang werk je voor Care en wat deed je hiervoor?
Twintig jaar lang was ik werkzaam als schoonmaker bij een bedrijf dat ging verhuizen naar Polen. Toen zat ik een maand in de WW, maar nadat ik een advertentie zag in een plaatselijke Huis aan huis blad voor schoonmaker heb ik gelijk gesolliciteerd. Dat is nu 2 ½ jaar geleden. Daarnaast ben ik ook nog voor Care werkzaam bij een ander bedrijf.  Bij Blu Networks werk ik graag en zelfs met een kerstborrel hoor ik hier gewoon bij.

Wat vind je leuk aan dit werk?
Ik ben onder de mensen en ga altijd met een voldaan gevoel naar huis als ik alles schoon kan achterlaten.

 Hoeveel uur per week werk je?
Bij elkaar opgeteld is dat 12 uur per week. Dat is ook prima zo. Ik ondervind, naar mate ik wat ouder word, dat het werk wel zwaarder lijkt te worden. Maar ik vind het nog altijd plezierig om hier naar toe te gaan.

Na gedane arbeid…..
Dan lees ik erg graag. Behalve als er voetbal op TV is. Ik ben een enorm liefhebber van voetbal. Ik ben ook een trouwe supporter van onze eigen Alcides in Meppel.

Maak kennis met Care en laat u ontzorgen op het gebied van facility en schoonmaak.

Sluiten
Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×